Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
17-03-2009 10:07
Wilders for president

Wilders for president

Zwelgje - Wat een mooi nieuws vanochtend op de radio. Het is Geert Wilders naar zijn hoofd gestegen. Nu hij zoveel stemmen achter zich heeft staan wil hij meteen maar premier worden. En laat Wilders nu precies de persoon zijn die Nederland nodig heeft. De juiste man op de juist plek... Duh.

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Gelukkig is ons land nog altijd een consensusdemocratie (Lijphart A., Patterns of Democracy, 1999). Zitten veel nadelen aan hoor. Stroperige besluitvorming, oeverloos overleg.
Maar gelukkig zitten er ook veel voordelen aan. Zoals het MOETEN vormen van coalities en consensus om iets voor mekaar te krijgen in dit land, zodat wij altijd minderheden beschermen (erg fijn wanneer je zelf ooit een minderheid bent) Niemand wil (terecht) met Wilders samenwerken. Geert krijgt geen voet van de grond.

Rita, met jou viel nog enigszins te praten. Neem alsjeblieft die rechtervleugel over

Kakkie, 17-03-2009 om 11:18

de schoften die nu in het kabinet zitten doen alleen maar aan zelfverrijking en de gewone burger moet er voor boeten!
geld genoeg,maar niet voor de gewone nederlander
mijn stem krijg hij zeker weten!

klaas, 17-03-2009 om 12:46

@Klaas

Volgens mij verdient een eenvoudige manager al snel meer dan een JP of een Wouter

Kakkie, 17-03-2009 om 12:56

Leuk hoor een betoog over consensusdemocratie van iemand die vind dat mensen met een andere mening moeten worden buitengesloten??!!!! Grappig maar dat klinkt niet als iemand die achter de democratie staat.
Nou zal Geert W mij persoonlijk aan m'n gat roesten, maar als hij 25 zetels haalt is hij een vertegenwoordiger van een groot deel van het Nederlands volk. En daarmee verdient hij het recht serieus te worden genomen.

Marc, 17-03-2009 om 13:07

Zal wel tijd worden dat er eens verandering kwam in NL,ben alleen bang dat hij net als zijn voorganger tegen een kogel aan loopt.
Er wordt nu alles al aangedaan om de mensen elk mogelijk onzin te laten geloven zoals bv de pensioenen en het milieu.
Zo zie je dat met wat de overheid zich ook bemoeit loopt uit op een drama
onderwijs,infrastructuur,veiligheid,gezondheidszorg.
elk kost bakken met geld en het wordt alleen erger

pipo, 17-03-2009 om 13:14

@Marc
Ik zeg ook niet dat we Wilders niet serieus moeten nemen. Integendeel. Het betoog dat ik maak, is dat consensusdemocratie (naar mijn idee gelukkig) minderheden uitermate goede beschermt.
En iemand die die bescherming overboord wil gooien zal zijn tegenstand vinden in dit systeem.

btw; onderzoek heeft ook aangetoond dat qua prestaties (economisch en cultureel) dit consensussysteem superieur is aan andere systemen.

(Ik dacht dat het wel aardig was om wat wetenschap in de gebruikelijke Wilders discussie te mengen)

Kakkie, 17-03-2009 om 13:15

Wilders for president !!!!

Aardappel, 17-03-2009 om 13:42

Het volk wat op hem stemt heeft geen idee wat zijn programma is
Als ze dat eenmaal zullen zien stemmen ze ineens op een andere partij.
Balkenende zuigt maar wilders als premier...man NL staat voor schut

Manu, 17-03-2009 om 13:44

@ Manu
Hoe weet jij nou of het volk dat op hem stemt geen idee heeft wat zijn programma is? Vind ik ook tamelijk kort door de (linker) bocht!

TPFKAD, 17-03-2009 om 13:48

het zal toch niet.
Wilders heeft niet eens een programma.
Hoe denkt hij de Economie te stimuleren in deze crisis.
Met schoppen zal dit niet lukken.

henk, 17-03-2009 om 13:51
TPFKAD, 17-03-2009 om 13:57

Dat programma is belachelijk. Ik vind het zo raar om te zien dat Wilders nou net met oplossingen komt waarvan al lang bewezen is dat het alleen maar averechts werkt. Kijk maar naar Amerika. Lagere belasting = hogere staatsschuld en geen zorgstelsel. Hogere straffen? Talloze onderzoeken wijzen uit dat dat geen invloed heeft op de hoogte van de criminaliteit. Snapt iemand dat?

Ow en een grondwetsartikel 'christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven' slaat al helemaal nergens op natuurlijk.

Thomas, 17-03-2009 om 14:35

Wilders in de regering, dat zou lachen worden. Die man heeft namelijk helemaal geen ideeën die uitvoerbaar zijn. Dat pamflet is leuk, maar als je al die punten ziet dan weet je gewoon dat het totaal onhaalbaar is. Hij wil aan alle kanten belastingen verlagen, benzineaccijns omlaag, maar hypotheekrenteaftrek moet blijven enzovoort. Allemaal dingen die dus sloten met geld kosten. Tegelijk wil hij meer uitgeven aan onderwijs, zorg en uitkeringen.

Gaan we dat allemaal betalen uit de besparing van een paar tienduizenden asielzoekers die we eruit gooien? Nee natuurlijk niet, dan kan helemaal niet. Of gaat hij alle ambtenaren ontslaan om te besparen? Lekker goed voor de werkgelenheid.. not.

Geert zijn plannen zijn gebaseerd op 1 ding: aantrekkelijk zijn voor de kiezer. Lekker dingen roepen die iedereen wil horen, zonder erover te hoeven nadenken of het uberhaupt wel kan. Hij kankert op dingen waarvan hij weet dat mensen zich eraan storen, en belooft dingen waarvan hij weet dat mensen ze graag willen. Dat is alles.

Mocht hij regeringsverantwoordelijkheid kijgen, dan zou hij binnen de kortste keren moeten terugkomen op zijn standpunten, puur vanwege de haalbaarheid.

Om die reden zou ik het graag zien, Wilders in de regering. Kunnen we daarna weer gewoon verder met ons leven.

Mitch, 17-03-2009 om 14:35

@ Thomas
Waarom vergelijk je een Amerika met Nederland?

TPFKAD, 17-03-2009 om 15:01

En die belasting verlaging kunnen we mooi opvangen uit het potje "ontwikkelingshulp", wat ook een bodemloze put is.

TPFKAD, 17-03-2009 om 15:03

In totaal geven we 4,7 miljard uit aan ontwikkelingshulp. Daarmee vang je dus nooit 16 miljard belastingverlaging op, zoals Geert wil. Dat geld moet ergens vandaan komen nietwaar.

We betalen bijvoorbeeld met zijn allen ook 5.5 miljard (!) aan hypotheekrente-aftrek waarvan een groot deel naar mensen gaat die het echt niet nodig hebben. Maar daar wil Geert vooral niets aan doen, terwijl dat echt een maatregel zou zijn waarmee je arm en rijk op een gelijkere manier behandelt.

Mitch, 17-03-2009 om 15:21

@ TPFKAD

Maar ontwikkelingshulp is wel mooi in christelijk/joods/humanistische traditie! Doorzetten dus

Och die Wilders toch, met zijn gekke tegenstellingen en onuitvoerbare kapselkapsones

HY, 17-03-2009 om 15:22

Elke democratie krijgt de president die het verdient. Aangezien de gemiddelde Nederlander steeds dommer wordt, hoort daar dus ook een Geert bij. Veel plezier nog!

dikke bob, 17-03-2009 om 15:52

Nou, kunnen we toch mooi de belasting verlagen met in totaal al 4,7 miljard.!

TPFKAD, 17-03-2009 om 15:58

@ HY
Ik weet niet wat ontwikkelingshulp met christelijke en/of joodse tradities te maken heeft, maar volgens mij is dat gewoon een gevolg van empathie.

TPFKAD, 17-03-2009 om 16:00

Ik hoor zojuist op de radio dat de 3 regeringspartijen al 1,5 week bezig zijn met overleg om nederland door de crisis heen te slepen. Tegen de tijd dat ze het met elkaar eens zijn is de crisis alweer voorbij. Nee, laten we deze mensen nog een termijn de kans geven.

TPFKAD, 17-03-2009 om 16:02

Laat Wilders maar president zijn..ben benieuwd hoe zo iets gaat lopen en wat hij zou gaan doen.. Gaat ie samen met vvd en (ja, welke partij wil eigenlijk?) in het kabinet en gaan maar!
Dat sletje erbij, die vrouwenhater Graus erbij en laat het maar gebeuren.,.
Ik zie zo al 20 buitenlandse betrekkingen die van invloed zijn op onze economie (werk, groei etc en ja, dat kom naar de Krisis weer terug) verdwijnen ..
Wat een puinhoop zal dat worden.. Zelfs Pim Fortuin schrijft er weer een boek over!

HerrJanus, 17-03-2009 om 16:08

@TPFKAD
Empathie is volgens mij de basis van onze joods/christelijke traditie.

En wat betreft die gekke crisisbezwering, dat duurt erg lang ja. Allemaal gevolgen van die consensusdemocratie die Kakkie benoemd.
Maar dan nog liever niets dan dat Geert zelf kan beslissen wat er gebeurt met al dat geld. Maar Geert kan natuurlijk ook niets doen in een crisissituatie, tegen die tijd heeft ie al zijn ambtenaren al ontslagen

HY, 17-03-2009 om 16:09

Onze economie verkeert op dit moment in een zware recessie, ........wordt me verteld door de media. Ik zelf merk er niets van jullie wel?! Ik heb ondanks deze tijden mijn hand weten te leggen op een hypotheek met NHG. NHG verwacht enkele strikte eisen waar wij eenvoudig aan konden voldoen. Ook heb ik een leuke salaris verhoging gehad. Niet n.a.v. de productie die gestegen is, maar jegens inzet.

Ookal zal Wilders M.P. worden, dan zal er nog bitter weinig voor MIJ veranderen. Hij heeft 1 standpunt waar ik me volledig 100% bij thuis voel en dat is mijn enige politieke standpunt, weg met asielzoekers en afpakken van nederlands staatsrecht bij marokanen of wat dan ook die herhaaldelijk over de scheef gaan. Vandaar mijn stem voor Wilders. Zijn overige redenen boeien me niet!

Gravehound, 17-03-2009 om 16:26

Geert als premier, ik zie het al helemaal voor me! Het Torentje in Den Haag bekleed met een meter dikke kevlar laag tegen inkomende anti tank raketten! Prinsjesdag, live vanuit een zwaar beveiligde bunker! Sinterklaas die bij de intocht direct teruggestuurd wordt naar Spanje enz....dat wordt lachen!

Ramirez, 17-03-2009 om 16:30

@ HY
Empathie mag dan wel de basis vormen voor die sprookjes tradities, dat wil nog niet zeggen dat empathie iets is wat uitsluitend bij sprookjes hoort. Er is maar 1 levenswijze, niet eens religie, waar empathie het belangrijkste punt vormt en dat is het boeddhisme.
En dat Ramirez hier begint over inkomende anti-tank raketten pleit alleen maar meer voor het stemmen op de PVV.

TPFKAD, 17-03-2009 om 17:30

Ik ben blij dat je de joods/christelijke traditie van Wilders een sprookje noemt. Dat stemt mij gunstig

HY, 17-03-2009 om 17:32

16 miljard kan volgens mij makelijk,ze moeten wat minder uitgeven en niet elk 5 tot 10 jaar nieuwe gemeentehuizen en ander overheidsinstellingen neerzetten.
laat staan wat 1 milj.raamgluurders wel niet kosten per maand ?
of als je ziet wat er binnen in het gemeentehuis staat !! het duurste van het duurste of het meest stomzinnige kunts wat er hangt

pipo, 17-03-2009 om 17:39

@pipo: Dat klopt, ik erger me ook altijd bont en blauw aan die stomzinnige kunts.

Mitch, 17-03-2009 om 17:45

" En dat Ramirez hier begint over inkomende anti-tank raketten pleit alleen maar meer voor het stemmen op de PVV. "

Leg eens uit TPFKAD. Waarom pleit dat ervoor? Iemand die veel mensen over de zeik krijgt, dat moet wel een goede leider zijn?
Als dat je uitgangspunt is kun je ook Gerard en Gordon wel in het torentje zetten.

Mitch, 17-03-2009 om 17:49

Jaja KUNST dus

pipo, 17-03-2009 om 17:57

@ Mitch
Goed, ik zal dat proberen uit te leggen. Als wij hier in een democratie een politicus kiezen vanwege diens standpunten, of je het er nou mee eens bent of niet, en er groepen mensen zouden zijn die dit met anti-tank raketten denken te moeten veroordelen betekent dat deze groep mensen echt niets te zoeken hebben in een democratie.

TPFKAD, 17-03-2009 om 18:41

@ HY
het zijn niet wilders' zijn tradities, dat zei je zelf al, het zijn joods/christelijke tradities. Ga je hem nu ook al afschilderen als messias?

TPFKAD, 17-03-2009 om 18:46

Heel Nederland had z'n mond vol over die gestoorde G. W. Bush maar stemt ondertussen vrolijk op een grotere oen.

Als die man premier wordt moeten we ons kapot schamen.

Jopie, 17-03-2009 om 18:55

Blijkbaar heeft Jopie bij Geert op school gezeten, hoe kan hij anders oordelen over het grotere-oen-gehalte van geert.

TPFKAD, 17-03-2009 om 18:58

Wat maakt het hebben van een verkiezingsprogramma tegenwoordig nog uit? Wat blijft er van die programmapunten uiteindelijk nog overeind? Door de zgn. consensusdemocratie doet iedere partij uiteindelijk toch water bij de wijn en gaat links uiteindelijk rechts lullen en visa versa. Volkomen kiezersbedrog dus! Ik denk dat het hebben van een uitgesproken mening, populistisch of niet, veel meer mensen aanspreekt. Wat iedereen daar ook van mag vinden, het blijkt bij heel veel kiezers, zowel links als rechts, aan te slaan.

De Dameskapper, 17-03-2009 om 19:01

@TPFKAD,
Uit zijn programma:
' Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven'

HY, 17-03-2009 om 19:02

Precies, als het behalen van veel stemmen een graadmeter is voor het regerend gehalte van een partij dan zouden we niet Rouvoet maar Agnes Kant in het katshuis hebben zitten praten over een oplossing.

TPFKAD, 17-03-2009 om 19:04

@ HY
Ik weet het, ik heb het gelezen. Maar ik kan uit elk partijprogramma van elke partij wel een punt halen waar ik het totaal niet mee eens ben.

TPFKAD, 17-03-2009 om 19:05

Dat verkiezings pamflet is toch echt niet serieus te nemen TPFKAD.

-Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
Tuurlijk , de pvv lost de files wel even op!
-Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
Lekker handig als we hier personeel te kort hebben
-Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president
Ja tuurlijk, mensen zitten te wachten op nog meer kiezen, dat bleek wel bij de verkiezingen in Eindhoven
-Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Leuk, maar practisch niet uitvoerbaar
-Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Ook radicale gereformeerden/joden het zwijgen opleggen? of mag dat wel?
Los daarvan kun je mensen met een NL paspoort niet uitzetten.
-Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
DUs geen handhaving maar afbreuk van de grondwet.

En het gaat maar door met brakke standpunten.
Met alle respect, maar de helft is niet uitvoerbaar, en minstens een kwart gewoon ronduit flauwekul.

henk konijn, 17-03-2009 om 19:19

Henk Konijn heeft gelijk! Einde discussie!

Thomas, 17-03-2009 om 19:25

Henk Konijn, alleen het feit dat ik de mensen wijs op een verkiezingspamflet na herhaaldelijk roepen dat hij geen programma heeft, wil nog niet zeggen dat ik verantwoording moet afleggen omtrent zijn punten.

TPFKAD, 17-03-2009 om 19:41

Tjonge wat zit jij vuistdiep in wilders poepgat

Manu, 17-03-2009 om 21:23

Welnee, ik ben waarschijnlijk 1 van die mensen die inziet dat dit gewoon de democratie in werking is.

TPFKAD, 17-03-2009 om 21:27

Ach die Geert is misschien nog de beste van het stel. Neem nou die Hero Brinkman, in je eigen CV zetten dat ie "recht kan lullen wat krom" is. Alsof we daar op zitten te wachten. <FAIL>

koningkoos, 17-03-2009 om 21:43

Een ding is zeker: Politiek kan weer leuk worden: De gevestigde kliek heeft nl. nog steeds niets geleerd van de (helaas) korte periode Fortuyn. Luisteren naar het volk in plaats van partij politiek bedrijven

Bertje, 17-03-2009 om 22:14

Het grote probleem, naar mijn idee, is dat de partijen welke we vroeger rechts noemden nu links van het midden opereren. Er is totaal geen rechts geluid meer, al jaren niet meer geweest. En dan heb ik het niet over individuen maar over partijen. En nu is er iemand die met zijn partij een hard rechts geluid laat horen. Het contrast is gewoon extreem groot met wat we de laatste jaren gewend zijn. Er is op het moment geen rechts alternatief voor Geert. Vandaar het grote aantal stemmers in de peilingen en de angst van links.

TPFKAD, 17-03-2009 om 22:26

Lol geen alternatief
Wat dacht je van DOE EENS NORMAAL

Manu, 18-03-2009 om 00:28

Heerlijk om weer te zien dat de linkse kliek weer lekker met modder gooit, vragen beantwoordt met wedervragen, roept dat de Wilders-stemmers dom zijn, geïrriteerd raakt als middels het noemen van feiten hun ongelijk wordt bewezen en tot slot ééntje het werkelijk zó bont maakt dat hij of zij moet lachen om de opmerking dat er geen alternatief is en als oplossing "DOE EENS NORMAAL" aandraagt. Zo blind, egoïstisch, visieloos en antisociaal is dus de zichzelf zo sociaal noemende linksmens; hun wereldje noemen ze "normaal", iemand die anders denkt deugt niet.

Even denken hoor: Pot-ketel, hand-boezem, wereld-jezelf....

@ Manu: Je maakt jezelf belachelijk. Je hebt er werkelijk NIETS van begrepen.

nees, 18-03-2009 om 01:33

geert wordt gewoon onze nieuwe fuhrer.

robbie666, 18-03-2009 om 20:58

mijn stem heeft ie weg met die zwarten

geet wilders, 18-03-2009 om 23:58

groot gelijk geet

reet wilders, 19-03-2009 om 00:02

~@henk konijn

-Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
Tuurlijk , de pvv lost de files wel even op!

Dit probleem bestaat al vele jaren en is tot nu toe ook niet door links opgelost.

-Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
Lekker handig als we hier personeel te kort hebben

Personeelstekort? Lees jij de krant weleens? Er gaan nog massa's mensen ontslagen worden. Mensen zullen blij zijn als ze nog werk kunnen vinden!

-Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president
Ja tuurlijk, mensen zitten te wachten op nog meer kiezen, dat bleek wel bij de verkiezingen in Eindhoven

Als jij zo tegen Wilders bent zou jij juist blij moeten zijn dat je je eigen minister-president kunt kiezen. Heb je tenminste nog een kans dat hij het niet wordt.

-Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Leuk, maar practisch niet uitvoerbaar

En waar baseer je dat op? Als je op deze tour gaat kan ik elk partijprogramma de grond in boren.

-Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Ook radicale gereformeerden/joden het zwijgen opleggen? of mag dat wel?
Los daarvan kun je mensen met een NL paspoort niet uitzetten.
-Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
DUs geen handhaving maar afbreuk van de grondwet.

Een grondwet is ook gewoon aan te passen hoor. Dit hoeft geen afbreuk te zijn, maar kan ook een verbetering zijn.
Maar jij vindt wel dat die imams alles mogen prediken, waar wij in de westerse wereld op tegen zijn?


Je moet voor de gein maar eens kijken naar het partijprogramma van de partij waar jou voorkeur naar toe gaat en dan 4 jaar later nog maar eens kijken wat ze waar hebben gemaakt. Ik denk dat de tranen in je ogen zullen schieten.

lunizzz, 19-03-2009 om 19:21

Andere partijen zouden het wat meer op integratie en criminaliteit moeten gooien... Dat is duidelijk de hoofdoorzaak waarom Geert het zo goed doet. Of Geert geschikt is voor het premier-schap weet ik niet, ik zie 'm liever op de post van Vreemdelingenzaken, Integratie en Justitie. Hopelijk kan de PVV dan samen met een solide partij als de CDA gaan regeren. Normaal stem ik altijd CDA, maar die hebben net als alle andere partijen (behalve Trots op Nederland) een te laf beleid op Vreemdelingenzaken, Integratie en Justitie. Willen we daar wat aan veranderen, dan moeten we nu een teken geven!

Mark, 20-03-2009 om 18:05

heren en dame, u leest te rationeel. Het gaat helemaal niet om de inhoud het gaat om de proteststem. Nederland is ontevreden. Verwende, luie, kortzichtige, ontevreden mensen stemmen Wilders. Niet omdat ze het met Wilders a priori eens zijn maar om te laten weten dat ze lak hebben aan onze huidige samenleving. Daar moet wat aan gedaan worden en ik denk dat daar deze crisis ook voor bedoeld is.

hetgaatnietomdeinhoud, 27-03-2009 om 11:21

Links,rechts...ik vidn dat zulek verouderde begrippen. Vind typeringen als liberaal/sociaal/relifreaks etc veel betere aanduidingen voor hoe een partij denkt het aan te willen pakken. Daar nog veels te veel mensen hier te traditioneel over denken ontstaat er een soort paranoia als "de ander" zou regeren. Dat terwijl er de afgelopen decennia slechts burgerlijke trutten partijen hebben geregeerd over NL wiens politieke kleur net ietsje midden van het midden was en dan in de verpakking van haar favoriete achterban:
Partij/smaak/kleurstof:

CDA midden van het midden,voor de reli burgertrutjes
PVDA midden van het midden, voor de volkse burgertrutje
VVD midden van het midden, voor de rechter bal
D66 midden van het midden, voor de linker bal
CU midden van het midden, voor de relifreak

GL midden van het midden voor als je groene geweten wil sussen
SP midden van het midden voor als je je sociale geten wil sussen
LPF/PVV/TON/Fortuin midden van het midden voor degenen die op de markt kopen bij degenen die het meeste herrie maakt en het minst te verkopen heeft

NogeenJopie, 29-04-2009 om 11:29
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]