Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
20-03-2009 09:08
Wilders de econoom

Wilders de econoom

Zwelgje - Onze messias heeft weer gesproken. Dit keer laat hij het volk weten hoe de crisis bezweerd kan worden. Gestopt wordt met investeren in onze missie in Afghanistan (500 miljoen), schuldsanering van de Nederlandse Antillen (1,7 miljard) en de aanschaf van het gevechtsvliegtuig JSF (3 miljard). Het geld wat hiermee wordt verdiend, zo'n 5 miljard wordt uitgekeerd, iedereen ontvangt 400 euro. Goed idee?

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Jaa eigenlijk niet een heel slecht idee. Afghanistan zou ik laten voor wat het is, we zijn nu eenmaal begonnen met de missie dan moeten we het afmaken ook, maar JSF is net zo goed als onze F16's en Antillen wil zo graag onafhankelijk zijn nou laat ze dan maar ook voor de financien zorgen en niet elke keer hier aankloppen. Dus vol verbazing ja, geef mij maar eens wat geld terug!!!

toevallige passant, 20-03-2009 om 10:21

Kom maar op

Daz, 20-03-2009 om 10:29

Zeg heeft deze mafkees het dna van W. overgenomen.
Ik geef je één euro en verwacht dat je er minimaal twee er voor uitgeeft. Stomme verwachting !!!

thethe2010, 20-03-2009 om 10:34

HEEEEEELL GOED IDEE maar niet heus!! Ik had Wilders wel iets slimmer verwacht dan dit. Denkt hij echt door 400 euro de man te geven dat de economie weer opkrikt? Dat is te belachelijk voor woorden!! Die missie in afghanistan zijn we aan begonnen door Amerika te steunen en moet je die klus ook afmaken. Hij wilt later alsnog de JSF van de planken kopen voor 2x zoveel(slim hoor) en tsjaa over de Antillen....daar heeft hij nog een redelijk goed standpunt...

Otwenty, 20-03-2009 om 10:43

Het is wel de enige politicus die met plannen komt. De rest heeft het te druk met de zondagsrust, vergaderen in Brussel of partijpolitiek en vergeten het landsbelang.
Aktie!!!! Voor het te laat is!!!!!

Hadiemassa, 20-03-2009 om 10:45

alleen het eerste stuk is een goed idee

BasieP, 20-03-2009 om 10:50

Terechte bezuinigingsvoorstellen, maar die 400 euro pp kun je denk ik beter direct richten waar het nodig is: bouw/woningsector, evt autohandel: dus BTW op woningonderhoud tijdelijk naar 6%, subsidie voor zonnecollectoren, slooppremie voor oude diesels, dat soort werk.
Op de lange termijn helpt het meer om al die regeltjes af te schaffen die nieuwbouw/infrastructuur frustreren en de winst van gemeenten op de verkoop van grond voor nieuwbouw af te romen zodat de grondprijzen een beetje normaal blijven. En wat ambtenaren minder natuurlijk, dat scheelt altijd: minder kosten EN minder nieuwe regeltjes.

Dozo Doorzon, 20-03-2009 om 10:57

Haha, populist... Hij koopt op deze manier gewoon zijn stemmen, en dat met ons belastinggeld

ik, 20-03-2009 om 10:58

Nederland kan zichzelf niet redden uit deze crisis. Daar waar nederland een open economie is en steunt op buitenlandse activiteiten zijn binnenlandse acties slechts een druppel op een gloeiende plaat.
Dus een echt klassiek Eikelplan

HerrJanus, 20-03-2009 om 11:10

Briljant plan. Voor heel veel mensen is 400 euro vreselijk veel geld. De plannen van het huidige kabinet staan gelijk aan nul, want die zijn er niet. Dit plan is keurig zoals het hoort: Geld bij elkaar harken en daarna pas uitgeven. De huichelaars van het huidige kabinet, geven weg, delen uit en staan voor miljarden garant voor commerciële bedrijven zonder enige tegenprestatie, waardoor de toekomstige belastingbetalers, die nu nog luiers dragen, minstens tot aan hun pensioen voor deze verkwisting moeten opdraaien.
Het lijkt stilletjes aan iedereen voorbij te gaan dat de staatsschuld in zeer korte tijd met meer dan een kwart is gegroeid. Het zogenaamd zo sociale clubje linksmensen denkt uitsluitend aan nu. Aan zichzelf. Onze kinderen mogen het verder zelf uitzoeken. Hoe sociaal ben je als je nu al de jongste generatie met een miljardenschuld opzadelt? Dan ben je in mijn ogen erger dan een CEO die een paar miljoen bij elkaar harkt "omdat het gewoon kan".
Kom maar op Geert, neem over dat roer, dan komen we nog eens ergens. Laat die linkse minibreintjes maar eens zien hoe je met geld om moet gaan.

nees, 20-03-2009 om 11:10

De JSF is één grote bodemloze put. Nederland gaat eerst twee testexemplaren bestellen. Die toestellen zijn dan nog niet eens van hun kinderziektes af. Dan vraag je natuurlijk om ongelukken. Nee, de JSF moet direct worden afbesteld. Grootst mogelijke verspilling van geld. Ik vind Wilders maar een engerd maar op dit punt heeft helemaal gelijk.

QWERTY, 20-03-2009 om 11:43

Nou Zwelg, je mag wel wat aan je Nederlands doen... nou staat het er alsof Wilders aan schuldsanering van de Antillen wil doen.... ik dacht al dat 'ie van zijn geloof was gevallen

Kire, 20-03-2009 om 12:16

Trouwens mijn plan: We geven Wilders 400 euro en zetten hem op de eerste test-JSF naar de Antillen om hun schulden te saneren....

Kire, 20-03-2009 om 12:17

Wat die JSF betreft ben ik het voor de verandering helemaal met hem eens.

Overigens, het is niet echt alsof hij nu de eerste is die hiermee komt, er zijn wel meer partijen die uiterst kritisch zijn geweest over die hele JSF. Met name juist aan de door Wilders zo gehekelde linkerkant.

Het is net zoiets als met de noord-zuid-lijn of de hsl: we stappen erin en hopen er maar het beste van.. geen goede aanpak dus. Gewoon vliegtuigen kopen als ze er eenmaal zijn is dan een veel betere optie.

Mitch, 20-03-2009 om 12:28

@nees: Je reactie gaat over de staatsschuld. Maar geld besparen en vervolgens uitdelen aan de burgers daar wordt de staatsschuld ook niet kleiner van. Toch? Als je dat dan echt belangrijk vindt, schrap dan de JSF en gooi dat geld meteen in de aflossing van de schuld... dat zou een goeie zet zijn als het je daar om gaat. En uiteindelijk is Nederland daar veel meer bij gebaat dan die gift van 400 euro. Immers, de crisis is ons inmiddels zo aangepraat dat de meerderheid van de mensen die euro's niet uitgeeft, maar op gaat potten. Dat doet niks voor de economie. Ik ben het helemaal eens met Dozo Doorzon: echte stimuleringsmaatregelen werken beter dan de burger een beetje extra geld geven.

Mitch, 20-03-2009 om 12:33

Hahahahahaha, WIlders, wat een vent.
En wat kopen de Wildersstemmers met die 400 euro?

10mqyah.jpg
vdonsy.jpg

Nee, daar redden we de economie mee.
Beter dan mensen eens gaan werken tot 67ste. Of in ieder geval IEDEREEEEN (bouwvakkers met kapotte rug daargelaten) tot hun 65ste werkt

Kakkie, 20-03-2009 om 12:39

weer een goed plan uit een briljant man
maar die 400 euro mogen ze wel houden voor aflossingen of iets dergelijks ik zou zeggen go wilders!!!

angus, 20-03-2009 om 12:49

Geen gezeik, iedereen rijk! Triest dat er toch weer een hoop domme mensen zullen zijn die hier intrappen.

Jopie, 20-03-2009 om 14:26

Kan het nog populistischer? Lekker bezuinigen op de kwesties die op dit moment het meeste media-aandacht genereren. Weet je zeker dat iedereen makkelijk begrijpt wat je bedoelt en het er daarom ook gelijk maar mee eens is. Deze man roept maar wat puur om in de publiciteit te komen. Natuurlijk is het waar dat er geld wordt weggegooid in Afghanistan maar je kan niet zomaar van de één op de andere dag zeggen dat je stopt met investeren. Het is praktisch niet mogelijk en zal op den duur alleen nog maar meer geld kosten; je kan immers niet voorbij gaan aan het feit dat je daar al zit met een paar duizend man plus apparatuur. Het ergste van alles vind ik dat die Wilders op deze manier telkens maar weer mensen weet te bereiken die hier klakkeloos mee akkoord gaan omdat hij concrete dingen zegt die klinken alsof het een geniaal is. Wie wil er nou geen 400euro op z'n rekening? Zal er iemand zijn die er ook daadwerkelijk wat nuttigs mee doet waardoor de economie gestimuleerd wordt? Het feit dat het ondoordacht, praktisch onmogelijk en bovendien sociaal en economisch niets oplossend plan is doet voor velen niet ter zake. Het wordt tijd dat de grote partijen zich eens wat duidelijker uit gaan spreken tegen Wilders in plaats van altijd maar dat keurige politiek correcte geleuter van Bakellende en consorten. Ik hoop toch echt dat een ieder, die nu zijn voorkeur uitspreekt voor Wilders om die andere slappe zakken zonder ruggengraat in Den Haag wakker te schudden, als het puntje bij het paaltje, komt gewoon hun verstand gebruiken en deze man geen stem geven...De fout die het Nederlands electoraat heeft gemaakt bij LPF zal toch *** niet weer worden gemaakt

Ptb, 20-03-2009 om 15:21

@ Kakkie
Lol!

BEnt het wel eens met ophoging van de werkleeftijd naar 67 jaar en het afschaffen van de JSf. De Antillen is idd ook niet veel soeps en er zijn zat antillianen die daar ook (net iets anders) zo over denken.,.

HerrJanus\, 20-03-2009 om 15:35

Lekker dan stoppen met de JSF en de missie in afghanistan is dit waar zoveel mensen op zouden stemmen?

JSF moet na alles wat er al aan besteed is door worden gezet we moeten toch voorbereid zijn in de toekomst...
Stoppen met de JSF en afghanistan het eerste verzwakt onze toekomstige defensie en het tweede verzwakt de banden met de buitenlandse naties die ons zouden steunen mocht het er ooit van komen dat we ze nodig hebben...
Goede politicus ben je dan als je dat niet in kan zien...je verliest andere punten uit het oog alleen om de economie te willen verbeteren....(of zieltjes te winnen in dit geval...)

Dat met de Antillen heeft ie nog een punt maar het zal onze economie niet zo snel redden.
Iedereen wil het zo snel mogelijk opgelost zien maar dit zal toch echt minstens een lange tijd duren dus volhouden, schouders er onder zetten en echte oplossingen zoeken.

Komende verkiezingen stem ik wel op gevestigde partijen oppositie voeren is makkelijk want het volk wil alles zo snel mogelijk...
Dus is het makkelijk inspelen op hun ontevredenheid...dat is alles wat hij kan, schaam me kapot dat ie nummer 1 in de peilingen staat.

Alexander, 20-03-2009 om 15:43

Kan je voor 400€ een leuke Bulgaarse op de kop tikken?

Kire, 20-03-2009 om 16:23

Het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd heeft niet eens zo heel veel met bezuinigingen te maken. Mensen worden gemiddeld steeds ouder en krijgen daarom veel langer een pensioen dan in de periode waarin de 65-jarige pensioenleeftijd werd ingesteld. Als deze tendens doorzet hoef je over honderd jaar minder dan de helft van je leven te werken :-)

Jopie, 20-03-2009 om 16:28

Niks mis me jopie!! de pensioen pot zit goed vol,dus dat kan ook makelijk.
We zijn een van de kleinste landen maar wel met de rijkste pensioenfondsen.
jaar of 5 terug las ik ergens dat ze iets van 500milj.in kas hadden voor 6 milj.hadden uitgekeerd aan pensioenen en alleen al aan rente 12 milj. haden ontvangen

Pipo, 20-03-2009 om 16:37

@Pipo: Ja dat kan best kloppen voor 5 jaar geleden. Het probleem is alleen, dat hun bezittingen (aandelen) nu de helft minder waard zijn geworden. Daardoor ontvangen ze opeens nog maar 6 miljard aan rente/dividend ontvangen in plaats van 12 miljard (ik heb je getallen niet nagelopen maar het gaat sowieso om het idee). De inkomsten worden dus veel minder terwijl de uitgaven niet veranderen. Kortom: dan ben je opeens niet meer aan het binnenlopen maar speel je hooguit nog quitte, of verlies je er zelfs op. Dat is precies de situatie nu.

Naar mijn idee had dat gewoon voorkomen moeten worden doordat de fondsen minder agressief hadden moeten beleggen. Maarja die pensioenfondsen zijn net als de banken veel te veel gericht geweest op geld verdienen. Hadden ze minder in aandelen en meer in vastrentende waarden belegd dan hadden we nu dit probleem niet.

Mitch, 20-03-2009 om 16:45

Goed idee, met die 400 mag hij iets anders doen.

neus, 20-03-2009 om 16:47

500.miljard. in kas he !!! dus niet eens wat ze her en der ingestopt hebben en hebben uitstaan,stel dat er nu de 1\2 minder in zit,dan kunnen we nog 40 jaar door voordat de bodem in zicht komt

pipo, 20-03-2009 om 17:10

in Nederland worden de mensen toch al totaal uitgekleed,dus nu mogen we ook eens wat terug ontvangen !!
niet voor niets zijn veel NL bedrijfen groot geworden door extra in rekening te brengen.
Bv verzekeringen waar ik nu woon betaal ik voor een ami bak van 2.5 ton uit 2005 net geen 250.- euro wa plus verzekering per jaar !!

pipo, 20-03-2009 om 17:33

Wow echt geweldig dit, en zekr wint hij er weer stemmen mee.

Kan me nog goed herrineren, SP een van de grootste partijen en ooh wat gingen ze teweeg brengen. Ooh wacht nu moeten we samen werken en midden wegen zoeken tov van onze eigen standpunten maar dat willen we niet. Resultaat een grote oppositie die uiteindelijk niks teweeg brengt en ervoor zorgt dat ieder vergader punt waar ze het niet mee eens zijn eindeloos zal worden besproken. Nee daar bereik je dingen mee.
Wilders zal niets anders doen, geen enkele partij zal met hem willen regeren simpel weg omdat de helle pvv te dom is om te regeren. Het enigste wat ze kunnen in inspelen op spelende onderwerpen en schreeuwen hoe iedereen het slecht doet en alleen zij het goed kunnen doen.

De huidige "crisis" (merk er nog steeds geen zak van trouwens). kan je niet oplossen door simpelweg 400 euro te geven aan iedere volwassene. De halve wereld economie ligt in puin en zolang je jezelf niet 100% isoleert kan 1 land niet opeens alles oplossen!!

MikeyMike, 20-03-2009 om 18:47

Pipo,mag ik bij jou en Mammaloe komen wonen want bij ons is het veel te duur,.........................nog last van de Dikke Deur...........oja en de groeten aan Klukkluk :)

Rioolsnol, 20-03-2009 om 19:48

Goed plan. Zeker in perspectief met die va angst verlamde christenen en socialisten in het kabinet. De koopkracht stimuleren is een goed idee en een manier om de markt aan de gang te houden of een impuls te geven. Daarentegen schrap je uitgaven waarvan je je erg moet afvragen of we ze wel broodnodig moeten doen. Afghanistan is klaar, zeker nu het westen door de knieeen gaat en wil praten met de moslim-nazi's aldaar. De JSF is een zakelijke farce en brengt niet op wat ie op moet brengen voor de Nederlandse industrie. De Antillen leren idd hun eigen broek maar ophouden. En dit kabinet, vergadert, kletst, kissebist..en doet niks. En misschien is het voor de Wilders-haters een verrassing dat hij eindelijk eens over andere dingen praat, dan over moslims.
Geert..HUP!

inquisitra, 21-03-2009 om 12:33

Wie?

Maikel, 02-04-2009 om 22:49
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]