Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
27-07-2009 10:02
Doodstraf voor rijden onder invloed

Doodstraf voor rijden onder invloed

Hillnut - Bijna dubbel de toegestane hoeveelheid alcohol en een ongeluk veroorzaken waarbij vier mensen om het leven kwamen was voor de rechters reden genoeg om de doodstraf op te leggen bij Sun Weiming. Terecht?

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Ja.

Porno Gerrit, 27-07-2009 om 10:37

Yep.

Trip, 27-07-2009 om 10:43

Moeten ze in nederland ook eens invoeren.
En zwaardere straffen.
en haal die tv en andere luze dingen uit de cel.
laat ze werken, nu draaien wij op voor hun misdaden.

UGH

Ik heb gezegd

Tomahawk, 27-07-2009 om 10:49

Nee. Ik zou mensen liefst al stokslagen laten geven als ze kauwgum op straat gooiden hoor, maar hoe stom dit ook is: het is wel een ongeluk. Dat neem je, ook als je Chinees bent, je leven lang mee. Dat is ERGER, eigenlijk. Lang opsluiten? Zeker. Klapjes? Sluit ik niet uit. Maar dit is de verkeerde manier van lik op stuk.

Mr Sarge, 27-07-2009 om 11:15

Nope

TheKegmaster, 27-07-2009 om 11:27

JA !, als je met een slok op de wegvop gaat is het moord met voorbedachte rade, klaar uit, en zo moeten ze ook berecht worden.
Iedereen weet dat alcohol in het verkeer slecht is, dus als je met de auto uit gaat weet je dat je niet moet drinken,

De ddodstraf hier weer invoeren zou geen slecht idee zijn :), dan zou het op straat het een heel stuk aangenamer zijn !

Xeno, 27-07-2009 om 12:10

@Xeno,

Blij dat jij geen rechter bent....de logica ontbreekt namelijk een beetje.

TheKegmaster, 27-07-2009 om 13:12

Nou de doodstraf hebben we afgeschaft en dat is maar goed ook
Dat het zwaar gestraft moet worden is normaal maar om iemand dan ook te doden gaat te ver en het afschrik effect is nihil
Kijk maar naar de VS....

Manu, 27-07-2009 om 13:45

Wettelijk gezien is het lastig, omdat mensen onder invloed niet (volledig) toerekeningsvatbaar zijn, maar een ongeluk, Sarge? Ga toch fietsen. Het was niet opzettelijk ("met voorbedachte rade"), naar ik aanneem, maar zo geredeneerd is moord ook een ongeluk (voor degene die het overkomt en zijn omgeving). Dit is zeker dood door schuld, want door niet te drinken dan wel niet zelf te rijden had dit "ongeluk" voorkomen kunnen worden.

Ik ben verder tegenstander van de doodstraf. Volkomen zinloos.

Verder ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.

Greg, 27-07-2009 om 13:49

Dat je het nog vraagt...en er zijn toch zat chinezen, pak gewoon zijn hele familie!

@ Manu : Jankbak!

Panzerschrek NL, 27-07-2009 om 14:42

Ja.

Afschrikeffect is niet zo belangrijk: genoegdoening voor nabestaanden rulezzzz.

C'est moi, 27-07-2009 om 14:46

Voor een Chinees af te maken, is er geen enkele, maar dan ook geen enkele reden nodig. Net zoals bij een bepaald gedeelte in Afrika, in het noorden ergens. Links ergens in het noorden. En nee, ik noem geen specifiek land.

queen, 27-07-2009 om 15:07

@ Queen : oh! Ik weet wat jij bedoeld...boefje...

Panzerschrek NL, 27-07-2009 om 16:15

Helemaal met je eens queen!!! Heel dat kut canada van de kaart vegen gloeiende ju!

Gravehound, 27-07-2009 om 16:20

Lol @ Gravehound

Xeno, dus als ik net een hamburger op heb, pleeg ik zelfmoord, als ik een sigaret opsteek ben ik bezig mezelf kapot te maken, als ik op de fiets stap en aangereden word terwijl ik van rechts kwam krijg ik een boete omdat ik dan maar niet de fiets had moeten pakken...

Ik ben het met je eens dat je je verantwoordelijkheid moet nemen en de gevolgen er van moet ondervinden, en dat er tevens een voorbeeld van je gemaakt wordt, maar ik kan er niet zomaar vanuit gaan dat ik mensen opzettelijk wil aanrijden, ook al weet ik dat er een mogelijkheid is. Maar ach, als ik achter het stuur een hartaanval krijg en rij daardoor vier mensen dood zal jij al wel roepen dat ik dan maar geen hartaanval had moeten krijgen...

Radnus, 27-07-2009 om 17:12

In geen geval ben ik voor de doodstraf.

Jzet, 27-07-2009 om 17:41

Chinees heeft gesmeekt hem te laten leven, want dan kan hij geld verdienen om een tegemoetkoming te bewerkstelligen aan de nabestaanden. Zit ook wel iets in, toch?

Restless, 27-07-2009 om 18:22

De doodstraf is nooit terecht

Absor, 27-07-2009 om 19:08

zo is dat, goed gesproken.

simpson, 27-07-2009 om 21:20
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]