Gaming Only Driving-Fun.com Planeet HS Loodzwaar.com DailyBase.nl
28-02-2006 14:32

Dierproeven

von Trapp - Kan dat nou echt niet anders. De toonzetting van zo'n rapport (PDF alert) zegt me al genoeg: "in 2004 zijn 11.454 dieren hérgebruikt (!) voor 23.842 dierproeven" Of de kille rij met cijfers betreffende de 'verbruikte' dieren. Dan lees je vervolgens dat 47% van de dierproeven wordt uitgevoerd in het kader van niet gespecifieerd 'wetenschappelijk onderzoek'.



er zullen ongetwijfeld geweldig belangrijke onderzoeken gedaan worden in het belang van de hele mensheid, niet in je ogen prikkende shampoo of nagellak met glitters erin, maar dat er mensen bestaan die dit soort proeven uitvoeren? Dan schuilt er toch een hele enge sadist onder die doktersjas? (klikken op eigen risico)

Delen |

DIT VINDEN JULLIE ERVAN

Godvervlammestemiljaardenondedjuu.
Meer krijg ik echt niet uit mijn strot.....

queen, 28-02-2006 om 14:38

Dierenproeven zijn noodzakelijk...Ach en een paar diertjes meer of minder boeit ook geen zak...

Nessa, 28-02-2006 om 14:39

gloeiendegloeiendegloeiende@lafbekmetshotgun

smeerbig, 28-02-2006 om 14:42

@Nessa
Ga jij de wieken van je windmolen maar eens tellen....

queen, 28-02-2006 om 14:42

je zou toch zeggen dat als ze per jaar alleen al 2800 paarden gebruiken voor proeven, dat ze dan na een jaar wel ongeveer zo'n beetje alles getest hebben?

van dam, 28-02-2006 om 14:48

Esmee is sowieso geen voorstander van dierenproefen.. waar is het eigenlijk goed voor?.. Je kan het toch ook op mensen uittesten?.. maybe voor een prijsje ofzo.. genoeg gekken die het doen..maar zo'n dier kan geen nee zeggen.. het wordt gewoon gedaan.. eigenlijk laf.. ook omdat zo'n beessie zich dan niet meer kan verdedigen..
Het is helaas wel de realiteit...
Maar ondanks dat.. koop Esmee wel altijd make-up dat niet op dieren getest is.. zouden meer mensen moeten doen..

Esmee ;-), 28-02-2006 om 14:51

koop al tijden dolfijnvriendelijke tonijn

smeerbig, 28-02-2006 om 14:57

@Esmee
Ik vind jouw voorstel van mensenproeven zo gek niet. Zijn idd gekken genoeg op deze aardkloot die voor een vergoeding zich willen laten verminken, vernederen en noem maar op. Die Aziatien kunnen er maar niet genoeg van krijgen als je al hun ziekelijke filmpjes bekijkt....toch?

queen, 28-02-2006 om 14:58

@smeerbig
Dan koop ik al jaren een fout produkt. Tonijnvriendelijke dolfijn, shit man....

queen, 28-02-2006 om 15:02

@Queen, dat met die Aziaten valt best wel mee hoor. Er zijn namelijk alleen al in china zo'n 1,3 miljard (zie nu.nl) van die gasten. Dus dan is de kans veel groter dat één van die gasten iets doet wat onacceptabel is dan één van de 16 miljoen nederlandertjes. Bovendien zijn de camcordertjes daar veel goedkoper,... :) En ach, van spicy eten ga je rare dingen doen.

Smen, 28-02-2006 om 15:03

Ik vind dat dit beeld een beetje vertoebeld wordt.
OK, er worden veel dieren gebruikt voor dierproeven. Maar de ene dierproef is de andere niet. Een proef om te kijken of voeding invloed heeft op de productie van melk bij koeien, hiervoor zijn natuurlijk koeien nodig, maar tijdens die 'proef' worden ze precies zo behandeld, gehuisvest etcetc als de koeien die bij een gewone boer staan. Deze koeien zijn na de proef ook gewoon weer te hergebruiken of als blijkt ze niet nodig zijn voor proeven, worden ze als gewone koeien behandeld.
Daartegenover staan de dierproeven met muizen, ratten etc waarop bijvoorbeeld cosmetica of medicijnen getest worden. Dit is een hele andere situatie. De aantallen vertellen niet om wat voor soort proeven het gaat

Retep2, 28-02-2006 om 15:08

De typ-schoenen aangetrokken vandaag?

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 15:09

tja dierproeven......

persoonlijk vind ik dat je elk dier een keer moet proeven. Zo kwam ik er laatst achter dat er toch vissoorten zijn die ik wel lekker vind.

victor, 28-02-2006 om 15:10

LOL @ Victor!!

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 15:11

@Mr Fuzzims
Nee, de schoenen juist uitgetrokken, dat typt wat makkelijker.
footkeyboard.jpg

Retep2, 28-02-2006 om 15:14

ROFLOL @ Retep2!!!!

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 15:15

ROFLOL@Victor & Retep2,
 
Lekker vlot overigens, een jaarverslag van 2004 in 2006 publiceren...

prolasso rettale, 28-02-2006 om 15:22

@Retep2

En proeven op dieren voor medicijnen?

René, 28-02-2006 om 15:24

En weer rept niemand over het mensproevend gedrag van sommige diersoorten...

DDS04_peanutbutter_lick_off_contest.jpg

FUKK, 28-02-2006 om 15:30

@Rene
Zoals ik al zei, dat is een heel andere situatie, maar ik denk wel dat die er een stuk minder vriendelijk aan toe gaan.

@Sjef Bef
Tja, d'r worden nog tientallen andere dingen met dieren gedaan naast dierproeven. Voorbeelden hebben hier ook wel op Jaggle gestaan. Vandaar dat ik dierproeven er nog maar even bij vermeldde

Duidelijk? Mooi! Vragen? Nee? Mooi!

Retep2, 28-02-2006 om 15:34

Lastige kwestieâ?¦
Persoonlijk stel ik me enigszins sceptisch op tegenover dierproeven. Gedragsexperimenten als die van John Watson konden me tot voort kort nog bekoren, als men zich echter gaat verdiepen in zijn theorieën over het behaviorisme blijkt dat de testen niet altijd leiden tot bevredigende resultaten. Het hachelijke zit hem in de onvoorziene nasleep die de proef mentaal aanricht op het dier. Want ëën ding is zeker : proefresultaten zijn wetenschappelijk benaderbaar, psychische gevolgen daarentegen niet.

Prins Vats, 28-02-2006 om 15:46

ik ben blij dat ze geen prosimians??? hebben gebruikt !

stijnz, 28-02-2006 om 15:48

Vanochtend in de krant: http://www.pro-test.org.uk/index.htm

DiCanio, 28-02-2006 om 16:17

Er worden vrij veel muizen en ratten gebruikt voor biologisch/biofysisch/neurobiologisch onderzoek. En je kunt een experiment niet met minder dan zeg 20 beesten per conditie doen, anders heeft het geen zin. Aan het eind van het experiment kunnen de dieren niet meer gebruikt worden, maar zijn ze nog prima in orde. Als ze gewoon zouden blijven leven, was er niks aan de hand, maar vaak worden ze afgemaakt.

Greg, 28-02-2006 om 16:19

En als je nu in plaats van onmiddelijk je tanden te zetten in een, pakweg konijnenbout, en er eerst van proeft, doe je dan ook onbewust aan dierproeven of zie ik het weer compleet fout?
Of als je dat bewuste konijn nu eens niet slacht, en je laat het aan een worteltje proeven, doe je dan ook weer aan dierproeven?
Pwoeh, makkelijk is het allemaal niet...

queen, 28-02-2006 om 16:22

Dierenproefjes... godv... niemand lult hier over proeven met vrouwtjes... Ik doe dagelijks tests met vrouwen en af en toe hergebruikt ik er eentje... ;)

TheAggressoR, 28-02-2006 om 16:23

nou greg, volgens mij is een minimum van zes dieren per conditie al statistisch te verdedigen (zonder uitval)

hector, 28-02-2006 om 16:52

@ hector
nietes....

PP, 28-02-2006 om 16:53

dieren of mensen... dan toch liever dieren. of gebruik je liever ongeteste producten..

ramrule, 28-02-2006 om 16:53

Over dierproeven gesproken..
Ik heb gisteren de NES weer even van zolder gehaald en mijn persoonlijke record 'Super Mario Bros. 1 uitspelen' proberen te verbreken, en dat is gelukt! Met warpzones uitgespeeld in 6 minuten en 11 seconden.
Net gechecked wat het wereld record is en dat staat op 5 minuten en 17 seconden... Ik moet dus nog 54 seconden sneller, en daar ben ik doodziek van.

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 17:02

Dit is toch te erg voor worden. En dan nog te bedenken dat wij hier allemaal de schuld van zijn.

poepenzonderpersen, 28-02-2006 om 17:03

@ poepenzonderpersen,
 
Trek het je niet aan joh, ik probeer het vanavond gewoon nog een keer!

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 17:04

LOL @ mezelf!!

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 17:05

@ Mr. Fuzzims

???Jij bent toch niet...http://www.nieuwszicht.com/nieuws/25/02/2006/man-moet-geit-trouwen-na-sex

poepenzonderpersen, 28-02-2006 om 17:16

@ poepenzonderpersen,
 
Ja. Dat ben ik wel.. Hoezo?

Mr. Fuzzims, 28-02-2006 om 17:18
prolasso rettale, 28-02-2006 om 17:20

@queen
Vaak gebeurt dit bij muizen die proeven toch?
ornlvs.jpg

Retep2, 28-02-2006 om 17:38

Heb pagina 25 van het rapport eens nader gelezen en werd er meteen gruwelijk misselijk van.. Ik vraag me af hoeveel proeven er nu ECHT nodig zijn en of er niet gebruik gemaakt kan worden van gegevens van eerdere proeven. Een oplossing zou kunnen zijn om deze proeven op dieren te stoppen en voort te zetten op pedo's, verkrachters en aanranders van wie onomstotelijk vast staat dat ze schuldig zijn. Oh nee, wacht, dat is natuurlijk "onmenselijk" he....? Who are we to fucking decide on life and death...

Ael, 28-02-2006 om 18:28

Krijg de k***er... wtf is dit voor achterlijk gedrag. Boehoe..
Ga ergens anders met je vervloekte NES Spelen ofzo..
Trieste mensen als je hier om kan lachen!

Roy!, 28-02-2006 om 19:54

Roy!, Ga jij eens even heel snel met je vaders piemeltje spelen!

Grimm's, 28-02-2006 om 21:19

Zucht.......
Er wordt veel flauwekul verteld over dierproeven. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat er nog steeds dierproeven worden gedaan voor cosmetica, maar dat is al heel lang verboden. In Nederland mag je, net als in alle andere landen trouwens, alleen dierproeven doen als je een vergunning hebt van de dierexperimentencomdissie. Die controleert streng of het welzijn van de dieren gewaarborgd is en of de proef een relevant wetenschappelijk doel dient.

En aan de mensen die tegen dierproeven zijn zou ik willen zeggen. Wacht gewoon af tot je zelf of een dierbare een ernstige ziekte heeft. Kijk of je dan nog steeds tegen dierproeven bent die tot een effectieve behandeling kan leiden.

Frits de Vries, 28-02-2006 om 23:15

@Esmee... En als je ziek bent, dan slik je zeker ook geen medicijnen? Ik kan je vertellen dat als je dierproeven op mensen gaat doen het sterftecijfer hard omhoog gaat...neem al die cijfertjes maar eens, tel ze op en maak er mensen van. zijn er echt zoveel mensen die zich willen laten testen in nederland? dacht het niet...

Maarten, 01-03-2006 om 02:02

@everyone
http://www.petakillsanimals.com/
voor wat meer feiten...

Jerry S, 01-03-2006 om 10:58
  • Om trollen en spambots een halt toe te roepen zul je je helaas moeten registreren om een reactie te kunnen plaatsen.
    Word lid! of Login
  • Lees voordat je reageert eerst onze huisregels.
  • Maak e-mailadressen en links klikbaar door ze tussen [url] en [/url] te zetten. Plaats een afbeelding door de URL tussen [img] en [/img] te zetten. Plaats een video van Youtube door de ID van het filmpje tussen [youtube]ID[/youtube] te zetten. http://www.youtube.com/watch?v=0ziNuksz5AM wordt dan [youtube]0ziNuksz5AM[/youtube]